Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Safrane V6/ASB/96r.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Sob 19:23, 15 Sty 2011    Temat postu: Safrane V6/ASB/96r.

Witam wszystkich.
Przeczytałem masę info. na temat AD8, ale mojego przypadku nigdzie nie ma , a mianowicie.
Skrzynia jest w trybie awaryjnym jeden bieg do przodu i wsteczny , cały czas świeci się sport (czerwona diodka) przy próbie przełączenia przyciskiem lekko przygasa , przy ponownym naciśnięciu świeci mocniej , ale nie gaśnie , bezpiecznik od skrzyni i świateł cofania przepala się po włączeniu zapłonu , na początek sprawdziłem żarówki cofania , ale są dobre.próbowałem połączyć się z kompem programem DDT2000 i XR25PC ale nie łączy się . Co może być przyczyną przepalania się bezpiecznika, gdzie szukać punktu zaczepienia . może to jakaś bzdurka , a może coś poważnego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 13:39, 16 Sty 2011    Temat postu:

Na początek sprawdził bym połączenie wybieraka skrzyni z komputerem ( szczególności masę ).
Jeśli to nie pomoże to najprawdopodobniej jest zwarcie na sterowniku skrzyni ( tym pod miską olejową ). Tam bardzo często pękają izolacje na wiązkach i robią się zwarcia. Wtedy bezpiecznik leci co chwile nawet jak włożysz 30 ( co oczywiście odradzam ). Jeśli te dwie rzeczy sprawdzisz i będzie ok to nie pozostaje już nic innego jak komputer skrzyni usiadł ( co raczej w tych samochodach zdarza się bardzo rzadko ).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 14:46, 16 Sty 2011    Temat postu:

a jeśli chodzi o ten sterownik pod pod miską olejową to czy można go odkręcić bez zdejmowania miski i czy poleci olej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żuku dnia Nie 14:54, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 15:36, 16 Sty 2011    Temat postu:

skoro sterownik jest pod miską olejową to jak można było by go zdjąć bez zdjęcia miski olejowe. Oczywiście że trzeba zdjąć miskę olejową po uprzednim spuszczeniu oleju. Następnie odkręcić filtr oleju. Odkręcić kilkanaście śrub typu TOTX30 i wtyczkę podłączeniową.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 15:42, 16 Sty 2011    Temat postu:

Aha jeszcze jedno. tym że świeci się kontrolka "S" nie przejmuj się. Te samochody tak już niestety mają że tak kontrolka po jakimś czasie ( chodzi mi tutaj o wiek autka ) świeci wtedy kiedy chce co nie ma wpływu na ogólną pracę skrzyni biegów. Ja jeżdżę safarnka z 1993 roku i już dawno przestałem się interesować tą kontrolką tylko w sposób "namacalny" sprawdzam czy przycisk charakterystyki pracy jest wciśnięty czy nie. Mimo że naprawiam te samochody ( a właściwie skrzynie w tych samochodach ) nie wywalczyłem nic z tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie 15:44, 16 Sty 2011    Temat postu:

Nie zrozumieliśmy się , ja myślałem że to co jest przytwierdzone na zewnątrz pod spodem do miski z przewodem idącym do komputera skrzyni

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żuku dnia Nie 15:44, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 20:26, 16 Sty 2011    Temat postu:

To o czym piszesz to czujnik ciśnienia pracy skrzyni, nazywany też czujnikiem modulacji ciśnienia lub zewnętrznym modulatorem ciśnienia. Sterownik znajduje się pod miską olejową w środku. Z całym szacunkiem ale jeśli nie masz o tym pojęcia jak go zdjąć, jak założyć jak naprawić i co sprawdzać, z jakim momentem go dokręcić, a chcesz się dalej cieszyć samochodem to radził bym Ci oddać samochód do kogoś kto się na tym zna i kto ma doświadczenia z tymi konkretnymi samochodami. Zrób rozeznanie wokół miejsca swojego zamieszkania bo nie każdy mechanik który naprawia automaty zna właśnie tą skrzynie. Aha i jeszcze jedno kto ma części do tych skrzyń takie jak : elektrozawory, czujniki...... Złośliwi mówią że ta skrzynia to zemsta niemców nad francuzami za II wojnę. Skrzynia ta bowiem jest produktem niemieckim z francuskim oprzyrządowaniem i różnice są na tyle duże ( w układach sterowania ) że wielu mechaników ma z nimi problemy. Mnie kosztowało kilka lat doświadczeń z tymi skrzyniami i jeszcze mi daleko do końca, choć wiele rzeczy już udało mi się opracować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 21:23, 18 Sty 2011    Temat postu:

Nie w tym rzecz że nie umiem, ale chodzi o czas im więcej będę wiedział co i jak, tym szybciej rozbiorę i złożę co przekłada się na finanse , chodzi o wynajęcie stanowiska warsztatowego. Mechanika nie jest mi obca i co człowiek zmontował to można zdemontować i zmontować, kwestia roboczogodzin. Skrzynię ASB rozbierałem już w latach 80-tych. Zdaje sobie sprawę że tamte skrzynie były całkiem inne. (bez elektroniki )
Sprawa druga nie mam zamiaru pakować 2tyś lub więcej za naprawę , za te pieniądze przerobię na manuala, nie mówiąc że za 4-5tyś kupię cały samochód Wink Bo tyle chcą w warszawie za byle jaką naprawę ASB

Jeszcze jeden przykład , mechanicy boją się jak ognia hydro w cytrynach psioczą i.t.d. a to proste jak ...... Mechanicy boją się nie znanego i nie podnoszą kwalifikacji , nie uczą się , ale jeden na drugiego potrafi tylko psioczyć i oczerniać nie widząc swoich błędów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żuku dnia Wto 21:35, 18 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Wto 23:52, 18 Sty 2011    Temat postu:

No to od początku.
Po pierwsze to przepraszam może za swoją zarozumiałość ale już nie jednokrotnie ( na innych forach ) opisywałem różne procedury naprawcze, które były w ogóle nie rozumiane przez czytającego. Później był wielki kłopot. Dlatego też jak przeczytałem po swoim opisie że myślał Pan o czujniku że to jest sterownik to po prostu się przestraszyłem. No ale teraz do rzeczy :
sterownik jest pod miską olejową ( nawet stare typy skrzyń biegów też mają je pod miską olejową tylko że bez elektrozaworów )
Olej spuścić odkręcić miskę i filtr. Następnie zdjąć wodzik ( taki plastik koloru czerwonego - miodowego - brązowego - są różnej barwy ). Odkręcić śrubę mocującą gniazdo połączeniowe ( od wewnątrz skrzyni ) i je wycisnąć w dół.
następnie odkręcić kilkanaście śrub ( torx 30 ) - nie pamiętam teraz ile a dokumentacje mam na warsztacie, ale jest ich ok 15. Zdjąć sterownik i "rzucić" go na stół. Tam przejrzeć dokładnie kable czy nie mają popękanych izolacji. To jest bardzo częstą przyczyną zwarcia i palenia bezpiecznika. Następnie miernik w rękę ii pomierzyć wszystko dokładnie pod względem rezystancji izolacji i rezystancji elementów elektrycznych. Jeśli gdziekolwiek była by izolacja słaba dobrze to zaizolować ( nie używać w żadnym wypadku taśmy izolacyjnej ) Ja wówczas zazwyczaj używam koszulek termokurczliwych firmy 3M. Dlatego je ponieważ wytrzymują temperaturę która panuje w skrzyni ( temperatura oleju )

Założyć i powinno być OK.

Tak na marginesie to całkowita naprawa tej skrzyni ( u mnie ) to koszty ok 1500-2500 zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 0:54, 19 Sty 2011    Temat postu:

Serdecznie dziękuję za wskazówki , niestety w warszawie naprawa jest droga , nie wiem czym to jest spowodowane , po za tym nie ma dobrych warsztatów, był jeden na Spokojnej działał ponad 20lat ale się zamknął. Do pana niestety mam za daleko, po pierwsze skrzynia może nie wytrzymać , po drugie jechałbym ze dwa dni . ale jeszcze raz dziękuję za pomoc .
Tak na marginesie to ja wiedziałem o tym czujniku ciśnienia oleju Smile.
Jak zajrzę i zrobię lub nie to poinformuję co i jak.
Jeszcze jedno pytanie czy podłączenie pod komputer wykryje taką usterkę. ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Śro 10:34, 19 Sty 2011    Temat postu:

Tak. podłączenie pod komputer powinno wykryć tą usterkę. Warunek jeden musi być włożony bezpiecznik ( no i wiadomo że musi być on sprawny ) tak więc jeśli odrazu po przekręceniu kluczyka na zapłon bezpieczink jest palony to będzie kłopot.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 10:43, 19 Sty 2011    Temat postu:

To zn. że nie odczyta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 20:42, 19 Sty 2011    Temat postu:

Chciałem jeszcze skonsultować jedną rzecz.
Dziś miałem możliwość wjechania na kanał , odpiąłem wszystkie wtyczki od komputera skrzyni i wpinałem po kolei sprawdzając za każdym razem bezpiecznik. Tylko przy jedne wtyczce pali bezpiecznik, jest to drugie gniazdo komputera patrząc od tego co ma najwięcej pinów (jest największe),drugi koniec tego kabla dochodzi do wtyczki osadzonej w skrzyni z przodu auta ustawionej pionowo, dodam że bez podpiętego tego kabla nie pali bezp. i nawet dalej jest tryb awaryjny,t.zn. auto jeździ. Podaję tą wiadomość żeby upewnić/zbliżyć diagnozę .
Tak na logikę to wygląda na to co pan opisywał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żuku dnia Śro 20:43, 19 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pią 22:19, 21 Sty 2011    Temat postu:

Tak to jest wtyczka do sterownika skrzyni biegów. Czyli ma Pan już odpowiedź co powoduje błąd skrzyni biegów. A to że po odłączeniu tej wtyczki dalej jest tryb awaryjny to nic dziwnego. Komputer skrzyni biegów po przekręceniu kluczyka na zapłon sprawdza wszystkie komponenty skrzyni. Skoro sterownik jest odłączony ( rezystancja nieskończona ) to musi wykazać błąd i zostać w trybie awaryjnym.
Sterownik do wyciągnięcia i tak jak wyżej


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 14:38, 24 Sty 2011    Temat postu:

Małe pytanko znalazłem na ziemi jak wypychałem auto z kanału malutki filterek i jestem prawie pewny że to z mojej skrzyni , gdzie on ma miejsce ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin