Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Safrane V6/ASB/96r.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 16:18, 24 Sty 2011    Temat postu:

pewnie taki okrągły. Tak on jest na pewno z Pana skrzyni. Filterek ten ( EVP ) jest montowany pod płytą sterującą. Znajdzie Pan tyko jedno miejsce gdzie będzie można go włożyć w skrzynie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 16:49, 24 Sty 2011    Temat postu:

Tak taki tulejkowaty, miniaturka jak naparstek na palec Smile
He jeszcze coś , chodzi o sprawdzenie stanu oleju w tych skrzyniach, bo oczytałem się i są różne szkoły. można prosić o opis


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Żuku dnia Pon 23:41, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Pon 9:33, 31 Sty 2011    Temat postu:

Procedura sprawdzania poziomu oleju do skrzyni typu AD4 i AD8

Odpalić samochód i pozostawić na biegu jałowym aż do osiągnięcia temperatury 42-45 stopni. W trakcie nagrzewania po kolei włączamy na parę sekund wszystkie biegi ( najlepiej jest to robić na podnośniku, żeby wszystkie biegi się załączyły )

Zostawiamy samochód na "P" i odkręcamy śrubę kontrolną w misce olejowej ( to jest ta na rogu na klucz kwadrat. Czkamy aż olej przestanie lecieć a nawet kapać. Zakręcamy ten korek i dolewamy ok 100-150 ml oleju.

No i na tym koniec.
To jest cała procedura zgodna z instrukcją serwisową RENAULT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Żuku




Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto 21:58, 22 Lut 2011    Temat postu:

Witam ponownie. Koledze w takim samym samochodzie i taka sama skrzynia dzieją się takie rzeczy.
Uruchamia auto , jedzie i w pewnym momencie zapala się kontrolka skrzyni , potrafi troszkę poszarpać , tak jakby skrzynia nie wiedziała co ma zrobić , czy zrzucić bieg , czy zostawić , w tryb
awaryjny nie wchodzi , biegi przerzuca , nie zawsze ta kontrolka się zapala , nieraz jest normalnie . Gdzie szukać przyczyny ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Wto 22:11, 22 Lut 2011    Temat postu:

na początek proszę sprawdzić ładowanie akumulatora. To częsta przyczyna takiego "fiksowania" skrzyni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigu




Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 11:17, 26 Lut 2011    Temat postu:

Zuku pytał w moim imieniu .
Ładowanie akumulatora sprawdzone przez elektryka,
wynosi 14,2 , 14,3 i mówi , że jest dobre , niestety kontrolka
nadal się włącza . Komputer wykazał błąd , po skasowaniu błąd
wraca,
Samochód wcześniej był na przeglądzie skrzyni ,z relacji poprzedniego
właściciela wynika , że były wymieniane elektrozawory.
Po tym serwisie samochód nie chciał wchodzić na obroty.
Przyczyną było podobno zwarcie pompy paliwa.
Mój mechanik wymienił wiązkę do komputera , pompę paliwa
i naprawiał komputer. Teraz silnik chodzi w miarę dobrze ,
ale często włącza się kontrolka skrzyni.
Gdzie jeszcze mam szukać przyczyny?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sob 12:07, 26 Lut 2011    Temat postu:

komputer wykazał błąd. A jaki błąd ???? numer lub opis bym prosił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigu




Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 16:51, 26 Lut 2011    Temat postu:

jest to dość wątpliwe , mechanik raczej udawał , że połączył się ze skrzynią,
kolega tym samym urządzeniem XR25 nie mógł się połączyć.
Dziś jechałem i jest moment , że samochód strasznie szarpie ,
tak jakby nie wiedział czy przełączyć bieg , czy jeszcze podciągnąć na wyższe obroty. Może ma to związek z nie wchodzeniem silnika na wyższe
obroty. Mam wątpliwości czy mogę jezdzić z takimi objawami.
Kontrolka włącza się coraz częściej.
nie oddam mechanikowi samochodu , żeby szukał na chybił trafił
Czy skrzynia może się przegrzewa, bo włącza się kontrolka po jakimś czasie.
Gdy wyłączę i włączę silnik to jest normalnie
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Sob 17:53, 26 Lut 2011    Temat postu:

dziwne bo z tym samochodem właśnie NXR ( XR25 ) najlepiej się łączy. No ale cóż spróbujemy na piechotę. Pisze Pan że samochód się nie wkręca na obroty. Czy był sprawdzany czujnik TPS. On steruje zarówno silnikiem jak i skrzynią. Rozumiem że silnik nie wkręca się na obroty na postoju "P". Jeśli tak to na początek tzeba było by się z tym uporać. Częstym przypadkiem nie wchodzenia na obroty w tych samochodach jest uszkodzony czujnik położenia wału i/lub uszkodzone koło zamachowe. Często jest ono uszkadzane podczas wyciągania i wkładania skrzyni biegów. Wiem o tym bo mimo że znam ten problem dobrze już kilka razy i tak musiałem wyciągać ponownie skrzynie bo je uszkodziłem. Ponadto w tych samochodach czujnik położenia wału jest jakiś delikatny. Innymi można "rzucać" a z tym delikatnie jak z jajkiem. Ponadto bo tutaj jednej rzeczy troszkę nie rozumiem : Czy skrzynia, po zapaleniu się kontrolki, przechodzi w tryb awaryjny czy nie. Jest to na tyle ważne że kontrolka od automatu może, w tych konkretnych samochodach, może się też zapalać w momencie błędu silnika. Jak to sprawdzić. To proste. Proszę odpalić samochód i na chodzącym odpiąć z komputera ASB ( ten pod lewym błotnikiem, wtyczkę wymiany danych ( to ta największa ). Następnie sprawdzić czy kontrolka zgasła czy nie. Jeśli zgaśnie błąd pochodzi od ASB jeśli się pali nadal błąd ECM.

Następna rzecz to :
Rozgrzać samochód do normalnej pracy i na postoju "N" dodawać powoli gaz aż do obrotów ok 4 tyś. Czy wtedy zapali się kontrolka ASB czy nie. Jeśli się zapali to :
- uszkodzenie wewnętrzne skrzyni biegów
-uszkodzenie sterownika ASB ( płyty sterującej )
- uszkodzenie TPS
- uszkodzenie czujnika ciśnienia liniowego pracy ASB

Jak Pan zrobi te testy niech Pan napisze zachowanie się skrzyni, a wtedy będziemy dalej myśleli co z tym fantem zrobić. A na pewno damy radę tylko problem polega na odległości. Swoją drogą niech Pan napisze skąd Pan jest bo często jestem w trasach ( teraz tj. 8-9 marzec będę np. w Warszawie więc może to jakoś po trasie to być może była by możliwość podjechać i wykonać kilka testów.

No to chyba na razie na tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigu




Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 18:30, 26 Lut 2011    Temat postu:

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedz
Najważniejsze , że będzie Pan w Warszawie , bo właśnie jestem
z Warszawy, więc niecierpliwie będę oczekiwał na spotkanie ,jeśli to
będzie możliwe Very Happy
Odniosę się do uwag:
1.skrzynia po włączeniu kontrolki nie wchodzi w tryb awaryjny
2.TPS był ustawiany przez kolegę , w/g pańskich wskazówek
Jutro odepnę wtyczkę przy lewym nadkolu i sprawdzę , również z obrotami silnika i napiszę co zaobserwowałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigu




Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:29, 27 Lut 2011    Temat postu:

witam
dziś jezdziłem i nie zapaliła się kontrolka więc nie wypinałem wtyczki.
Na rozgrzanym silniku na N silnik wprowadzałem na obroty do 4tys.,
kontrolka się nie włączyła , ale zaobserwowałem , że silnik ma
problemy z przejściem na wyższe obroty niż 3,5tys
Przy 3.5tys silnik się dusi i obroty skaczą , po opornym przejściu 3.5
wchodzi na wyższe i ładnie trzyma . Tak jest i podczas jazdy ,
gdy silnik jest na 3.5 tys to szarpie i skrzynia tak jakby nie wiedziała na który bieg włączyć . Może to bardziej wina silnika niż skrzyni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
automix




Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Skąd: szczecin

PostWysłany: Nie 19:32, 27 Lut 2011    Temat postu:

Na to wychodzi, że to wina silnika. Proszę sprawdzić czujnik położenia wału, a najlepiej zdjąć go pozdejmować węże wodne i powoli kręcąc wałem ( klucz na koło pasowe ) sprawdzić czy nie ma gdzieś zgięcia na kole zamachowym. Tak jak pisałem wcześniej bardzo często się to krzywi przy montażu czy demontażu skrzyni. A przecież 100% pewności nie ma że to nie było wyciągane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbigu




Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 14:24, 05 Mar 2011    Temat postu:

Very Happy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zbigu dnia Wto 22:14, 19 Lip 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin