Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

C5 2,0 PB+LPG, AL-4 - qrcze długie wyszło...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comet




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 13:52, 07 Kwi 2016    Temat postu: C5 2,0 PB+LPG, AL-4 - qrcze długie wyszło...

Witam
Na wstępie się przywitam i przyznam, że trafiłem tu po przeczytaniu pewnego wątku na elektrodzie.
Zaznaczę odrazu, że mieszkam kilkaset kilometrów od szczecina i nie będę mógł osobiście skorzystać z Panów pomocy , acz kol wiek mam nadzieję, że merytorycznie mnie Panowie wesprzecie.
Problem, który jak mi się wydaje mnie dotyczy został dokładnie opisany przez jednego z użytkowników na w/w forum jednak został specjalnie pozostawiony bez konkretnej odpowiedzi, dlatego pozwalam sobie o zapytanie tu. Na marginesie zastanawiam się, czy to zbieg okoliczności że w tym samym roczniku wystąpił praktycznie ten sam problem? - trefna partia?
Do rzeczy:
Pacjent: Citroen C5 2,0 PB+ LPG, skrzynia AL-4, rok 2009 , przebieg 57000 (auto kupiłem z przebiegiem 36 tys. kilka lat temu i za dużo nie jeżdżę, wiec dlatego taki jest a nie inny).
Ponieważ to mój pierwszy automat pewnych rzeczy nie zauważyłem, albo narastały delikatnie z czasem i teraz je zauważam….
Problemy/spostrzeżenia/zapytania:
1 - na górze w okolicy wodzika skrzynia mi się poci od około roku, z tym, że po tym czasie w jednym z zagłębień obudowy skrzyni (na prawo od wodzika stojąc przodem do auta) zebrało już mi się odrobinę oleju, po przyłożeniu chusteczki higienicznej jest on koloru brązowego?!?! – czy to wyciek z uszczelniacza wodzika czy jednak inne miejsce dokładniej sprawdzić?
Poniżej zauważone zachowania skrzyni, które nie występują zawsze ale wg mnie są podejrzane:
2 – po wrzuceniu R słychać delikatne stuknięcie, przy wrzucaniu P nie słychać nic więc zwróciło to moją uwagę. Częstotliwość występowania stuknięcia określam na częste.
3 – przy zmianie biegu z 3 n 4 występuje szarpnięcie skrzynią. W przypadku bardzo szybkiego przyspieszania, gdy silnik wkręcony jest powyżej 3500 obr/min problemu prawie nie ma, przy normalnym przyspieszaniu jest szarpnięcie, natomiast gdy jadę bardzo monotonnie na 3 i skrzynia chce obniżyć obroty poprzez zmianę bieguna 4 to wygląda to tak, jak bym w skrzyni manualnej na chwilę zrobił tak zwane półsprzegło (nacisnął delikatnie pedał sprzęgła do wystąpienia delikatnego poślizgu) i wskakuje 4. Obroty zachowują się tak jak na pozostałych biegach. Częstotliwość występowania szarpnięcia określam na bardzo częste.
4- gdy stoję na postoju i wrzucę bieg bez puszczenia hamulca nożnego cała buda wpada w bardzo delikatne drgania, objawia się to bardzo delikatnym mrowieniem na kierownicy i fotelu. Jest to odczuwalne dla mnie zawsze ale na tyle delikatne, że pewnie obca osoba by nie tego zauważyła.
5 – przy zrzucaniu biegów czasami mam wrażenie, jak by skrzynia dostawała kopniaka, czyli obroty skrzyni były by wyższe niż silnika i próbowały się dostosować- Częstotliwość występowania określam na rzadkie.
6 – przy jeździe ze stałą prędkością i gwałtownym zdjęciu nogi z gazu Lub po gwałtownym dodaniu i zaraz odjęciu słychać puknięcie- ale tu nie jestem pewien, czy któreś poduszki już nie zerwałem przy tych szarpnięciach. I to jest tego efekt.
To tyle na wstępie, auto po wrzuceniu biegu samo delikatnie rusza, pod górkę stojąc na biegu nie stacza się. Nie wiem czy tak powinno być ale po wrzuceniu biegu i podczas powolnej jazdy słychać cały czas bzyczenie (robiłem test z otwartą szybą jadąc wolno) .
Nie mam komunikatów o błędzie, odczucia są czysto subiektywne i tak naprawdę denerwuje mnie ta zmiana biegu z 3 na 4 oraz martwi ten wyciek oleju, reszta przy okazji. Przymierzałem się do pierwszej wymiany oleju przy 60 kkm i przy okazji może bym wyeliminował problemy.
Ponieważ nie chciałbym dać się naciąć od razu na wymianę elektrozaworów albo sterownika proszę o ewentualne pytania pomocnicze mogące wyjaśnić problem, lub chodziarz kierunek w jakim należało by sprawdzić skrzynię u fachowca, którego muszę najpierw znaleźć.
Bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu zagadnienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez comet dnia Czw 13:56, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
goodmaster




Dołączył: 08 Lip 2016
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rz

PostWysłany: Pią 11:03, 08 Lip 2016    Temat postu:

Cześć, ja mam dokładnie ten sam samochód, C5 III 2009 r 2.0 benzyna, AL4 skrzynia, te same objawy, dodatkowo z 2 na 3 szarpie, wsteczny tez uderza przy zalaczaniu - takie stukniecie slychac (pukniecie), mialem przez chwile takie cos, ze jak zalaczal sie z 3 na 4 to bylo slychac bardzo mocne szarpniecie ale okazalo sie, ze poduszka silnika juz sie uszkodzila i po jej naprawie te szarpniecia sa troche lzszejsze ale nadal są - przy schodzeniu z biegow np. z 3 na 2 itp. tez sa szarpniecia ale duzo mniejsze niz przy przelaczaniu w górę... wymienili mi wszystkie elektrozawory na nowe, olej wymieniany kilkukrotnie, czyszczenie sterownika - rozebrali i wyczyscili. Dalej to samo Very Happy kasa w bloto Wink przymierzam sie do tego zeby wlasciciel tego forum naprawil mi samochod, bo juz mam dosyc Wink i nie chce wiecej eksperymentowac. Mam nadizeje, ze naprawa bedzie ok. Wybieram sie nad morze w tym miesiacu, moze jakos uda sie spotkac i zalatwic sprawę... Ty sobie juz poradziles z problemem??
Mialem jakies 140 tys km przebiegu gdy zaczely sie te cyrki, teraz mam 190 tys i dalej to samo Very Happy Zero bledow w diagboxie.

Sprawdzalem w diagboxie cisnienia oleju, na wstecznym jest 3 bary na 4,5 zadanych wiec spieprza cos, na D jest okej 2,9 na 3.0 wiec minimalna strata ale szarpie jak cholera... Ja podejrzewam raczej cos innego niz sterownik Very Happy chyba, ze oprocz elektrozaworow cos innego sie zuzylo w tym steronwiku, nie chce juz gdybac tylko musze znalezc kogos porzadnego od tych skrzyn AL4, goscie w okolicy w ogole nie chca podjac sie naprawy tej skrzyni bo niby mowili ze robili kilka sztuk - regenerowali nawet konwertery i dalej bylo to samo Wink hah i niby mowia ze te skrzynie tak maja Very Happy i lepiej nie ruszac Wink durnie Wink bo wiem jak dziala prawidlowo taka skrzynia, - dziala idealnie bez zadnych szarpniec - gladko zmienia biegi itp.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez goodmaster dnia Pią 11:12, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comet




Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:24, 08 Lip 2016    Temat postu:

No to czekam na inf od Ciebie, czy naprawa przyniosła efekt, bo na tę chwilę dochodzę do wniosku, ze TTTM. Zakupiłem interfejs i zainstalowałem diaga. Jesteś w stanie mi napisać, jak się sprawdza ciśnienie na elektrozaworach??
Napisz mi jeszcze, która poduszka padła?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez comet dnia Pią 12:35, 08 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin