Forum automatyczne skrzynie biegów  Strona Główna automatyczne skrzynie biegów
www.automaty.neostrada.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

AL4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rado75




Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:16, 27 Gru 2010    Temat postu: AL4

Witam szanownych forumowiczów.
Mój problem to skrzynia AL4 peugeot 2.0 hdi.
Zaczęło się gdy kupiłem to dwa lata temu, objawy szarpanie, ślizganie, miganie tryb awaryjny, wizyta w ASO werdykt wymiana elektrozaworów, kilka tygodni jazdy OK ale usterka zaczęła powracać, po nagrzaniu na 4 biegu ślizgała rozpinała luck up, kontrola oleju, skrzynia totalnie spalona, decyzja naprawa generalna naprawiono ale cóż to za naprawa jak nadal rozpina luck up na rozgrzanej skrzyni, naprawiacz twierdzi, że tak ma być. Jak tak może być, że podczas dynamicznego przyspieszania skrzynia zamiast zredukować bieg niżej ciągnie na 4 a potem rozpina luck up i silnik wyje a samochód nie odchodzi tylko muli po wyrównaniu obrotów czuć jak załącza luck up i wtedy startuje ale trzeba się delikatnie obchodzić z pedałem gazu żeby znowu się nie rozłączył luck up. Co dziwne ta przypadłość rozłączonego luck up występuje zimą na zimnym sprzęcie do minimalnego rozgrzania tj. kilka minut pracy silnika i przejechanie do 500 m, potem zapina OK i dopóki się nie nagrzeje do temperatury pracy rwie asfalt, ciągnie niebywale nie rozpinając luck up, pięknie zmienia biegi, redukuje biegi, wykonuje piękne kick downy i nie muli, jak nagrzeje się zupełnie czyli przejadę 20 parę kilometrów koszmar powraca, nikt nie wie co jest gran, dodam, że sprzęgło było też regenerowane. Elektromechanik, który pomierzył ciśnienia podczas jazdy testowej twierdzi, że skrzynka wykonawczo jest OK, nie rozumie dlaczego komputer rozpina luck up w sytuacji kiedy raczej nie powinien tego robić, akceptuje poślizg na sprzęgle bo obroty silnika po rozłączeniu luck up zwiększają się o 2 tys żeby samochód w ogóle coś przyspieszał, i kolejne pytanie to sposób moduacji elektrozaworu luck up, w moim przypadku albo jest podawana pełna wartość napięcia albo wogóle co w sytuacji daje efekt zupełnego zapięcia lub rozpięcia luck up a tak raczej być nie powinno, powinny podobno być też napięcia pośrednie dające lekkie działanie luck up, tak ten facet zaobserwował min, w renówce z taką skrzynią. Podczas wymiany elektrozaworu wgrano nakładkę softu i wykonano auto adaptację skrzyni. W pewnym materiale anglojęzycznym natrafiłem na to że bardzo ważne jest właściwe zaprogramowanie pedału gazu, może gdy ta skrzynka była spalona i robiono autoadaptację to komputer wczytał błędne dane i teraz z tego korzysta powodując te anomalie. Pomóżcie co z tym robić dalej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rado75 dnia Pon 18:17, 27 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrest88
Administrator



Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 0:30, 28 Gru 2010    Temat postu:

Skrzynia Al4 to jest to samo co w renault skrzynia dp0. Jest to zmora mechaników ( czyli też i moja ). Rozpinający się lockup w tych konkretnie skrzyniach może być spowodowany przez wszystko i zarazem nic. Wiem że to bardzo mało konkretne odpowiedzi ale tak z tą skrzynią jest.
Zacznijmy od początku:
Pisze Pan że skrzynia jest po remoncie. Co dokładnie było wymieniane w niej
i ewentualnie kto to robił ( to też może mi ułatwić sprawę bo niektórych w Polsce znam i współpracuję więc będę mógł się ewentualnie - jeśli znam - skontaktować i porozmawiać na temat tego przypadku )
gdzie był regenerowany konwerter i to jest bardzo ważne pytanie. Z mojego doświadczenia wiem że u nas w Polsce są źle regenerowane konwertery lockup-owe, stare bez lockup jak najbardziej można u nas robić. Nowsze lockup osobiście wysyłam do Niemiec i dostaję na taką regenerację gwarancję na pełne 12 miesięcy. W polsce dają tylko 6 miesięcy a to o czymś świadczy. Niestety taka regeneracja trwa ok 3-4 tygodni wraz z przesyłkami i kosztuje ponad 1400 zł wraz z przesyłkami.

Ponadto w tych skrzyniach bardzo często ulegają awarii sterowniki hydrauliczne i nic nie pomoże wymiana elektrozaworu. Pragnę zwrócić uwagą na Pana mały ale bardzo istotny błąd. Zawór modulacji ciśnienia jest sterowany prądem przemiennym czyli nie ma pozycji włączony - wyłączony. To oczym Pan piszę to zawór spięcia lockup. On pracuje na zasadzie on-off oraz częściowego upustu. O tym jaki tryb pracy jest tego zaworu decyduje komputer pracy ASB na podstawie zebranych informacji z czujników :
temperatury
wejścia oraz wyjścia skrzyni
prędkości turbiny
temperatury
oraz czujnika TPS ( położenia przepustnicy )

Trudno raczej podać Panu złoty środek na naprawę tej skrzyni tak na odległość. Bez wykonania testów elektronicznych oraz hydraulicznych w różnych warunkach temperaturowych nie podejmę się postawienia 100% diagnozy. W tym typie skrzyni tak jak już na początku napisałem może być wiele przyczyn. Ewentualnie zapraszam do Szczecina na diagnostykę Pana samochodu ( z tym że taka diagnostyka w tych skrzyniach ) trwa ok 2-3 dni ( ponieważ do części z punktów diagnostycznych niezbędne jest wymontowanie sterownika i diagnozowanie go na stole ).
To chyba na tyle
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rado75




Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 22:40, 28 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki za odpowiedź szczegóły podeślę na PW, ale słusznie Pan zwrócił uwagę na to napięcie u mnie na pomiarach wyszło że jest napięcie na zawór modulacji albo go nie ma nie wykryto napięć pośrednich i temu dziwił się mechanik który ostatnie mi skanował podczas jazdy parametry. Mówił, że nie powinno tak być i nie wie dlaczego tak jest.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum automatyczne skrzynie biegów Strona Główna -> problemy z ASB Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin